راهنمای جامع قوانین و شریط کار در دانمارک

کار در دانمارک،شرایط مهاجرت کاری به دانمارک،قوانین جدید اخذ ویزای کاری در این کشور مورد بررسی قرار می گیرد.
کشور دانمارک عضو کشورهای اسکاندیناوی است که در شمال اروپا واقع شده است.

قانون کار در دانمارک
یکی از بهترین شهرهای دانمارک شهر کپنهاگن، پایتخت این کشور است و شهرهای اسبرگ، آرهوس، ادونسه جزء بزرگترین شهرهای دانمارک محسوب می شوند.
دانمارک بالغ بر 5.5 میلیون نفر جمعیت دارد و بسیاری از مردمان این کشور از زندگی خود احساس رضایت کامل دارند.

 

شرایط اخذ ویزای کار در دانمارک

شرایط کاری در کشور دانمارک

در سال های اخیر متقاضیان زیادی به دلیل نرخ بیکاری پایین و فرصت شغلی فراوان خواهان کار در کشور دانمارک هستند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کار در دانمارک مشکلی نخواهند داشت و به راحتی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند اما افراد خارج از اتحادیه اروپا باید از سوی کارفرما پیشنهاد شغلی داشته باشند.
در واقع کارفرما شغل مورد نظر را به مدت 3ماه در دانمارک آگهی می کند در صورتی که فرد مورد نظر یافت نشد آن گاه آگهی را در اتحادیه اروپا منتشر می کند و اگر بازهم شخص مورد نظر مورد تایید واقع نشد در این صورت کارفرما می تواند برای افراد خارج از اتحادیه اروپا دعوت نامه ارسال کند.

قوانین جدید ویزای کار دانمارک

در گذشته افراد جویای کار در دانمارک می توانستند از طریق گرین کارت ویزای کاری را اخذ نمایند. در حال حاضر اخذ ویزای جست و وجوی کار بسیار پیچیده و دشوار است چرا که متقاضی باید از سوی یک شرکت بسیار معتبر و شناخته شده در دانماک دعوت نامه کاری اخذ نماید. در نتیجه با لغو ویزای گرین کارت شرایط اخذ ویزای کاری بسیار دشوار و پیجیده شده است.

قوانین ویزای کار دانمارک
یکی دیگر از روش های اخذ ویزا از طریق جاب آفر است و به این صورت است که کارفرما یک دعوت نامه به شخص جویای کار ارسال می کند. این پروسه بسیار سخت و دشوار است زیرا کارفرما 3 ماه فرصت دارد که برای شخص جویای کار دعوت نامه ارسال کند.
متقاضیانی که ویزای کاری دانمارک را اخذ نموده اند، می توانند همسر و فرزندان زیر 18سال خود را به دانمارک بیاورید. از مهمترین مزایای اخذ ویزای همراه، می توان تحصیل رایگان فرزندان و کار اشاره نمود.
در نهایت با عدم ارتکاب جرم، پرداخت مالیات به موقع در طول مدت اعتبار اقامت 5ساله، مجاز به اخذ اقامت دائم هستید. چنانچه بخواهید پاسپورت دانمارک را اخذ نمایید باید نمره ی قبولی لازم را با شرکت در آزمون زبان و شهروندی دانمارک کسب نمایید، در این صورت می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در دانمارک

با توجه به نوع کار در دانمارک مدارک اخذ ویزا برای هر شخص متفاوت است. مهمترین مدارک جهت اخذ ویزای کار عبارت اند از:

  • پاسپورت
  • ارائه مدارک رسمی با ترجمه
  • مدارک شناسایی(کارت ملی، شناسنامه و...)
  • مدارک سابقه کاری مرتبط با رشته ی تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان

در پایان...
برای کار در هر کشور از جمله دانمارک باید از سوی کارفرما پیشنهاد شغلی داشته باشید، تا بتوانید وارد این کشور شوید. در این مقاله به طور دقیق به بررسی شرایط کار در دانمارک، نحوه اخذ ویزای کاری و... پرداخته شده است. اگر تمایل به کار در دانمارک را دارید باید قبل از مهاجرت اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید. با مطالعه این مقاله پاسخ تمامی سوالات خود را بدست خواهید آورد، همچنین می توانید از سایر روش های مهاجرتی از جمله تحصیل در دانمارک و سرمایه گذاری در دانمارک اقدام نمایید.