مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند یعنی زندگی در زیباترین و پیشرفته ترین نقطه جهان، که یکی از امن ترین کشورهای اروپایی به شمار می آید. هرساله متقاضیان بسیاری بخصوص ایرانیان خواهان مهاجرت به این کشور هستند.

مهاجرت به فنلاند
فنلاند در شمال اروپا واقع شده است که از شرق با روسیه و از غرب با سوئد همسایه است. فنلاند جزء 10کشور مهاجر پذیر در دنیا محسوب می شود و شهر هلسینکی پایتخت آن است. فنلاند مناظر شگفت انگیز و زیبایی را دل خود جای داده است و بیشترین سطح این کشور توسط دریا و جنگل پوشیده شده است. شرایط مهاجرت به فنلاند بر خلاف سایر کشورهای اروپایی دشوار نیست و در سال های اخیر بسیار آسان تر شده است.
در این نوشتار به بررسی دقیق راه های مهاجرت از جمله مهاجرت برای هنرمندان، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تولد و... که زیر نظر کارشناسان سایت مهاجرت 724 گردآوری شده است پرداخته ایم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

هزینه های زندگی در فنلاند

هزینه های زندگی در فنلاندیکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای مهاجرت به فنلاند اطلاع از هزینه های مسکن، خوراک و... است. آگاهی کامل از این موضوع موجب می شود تا با ذهنیتی عمیق در این زمینه برای مهاجرت اقدام نمایید. هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک بسیار متفاوت است که به طور میانگین بین 700 تا 800 یورو محاسبه شده است.

روش های مهاجرت به فنلاند

روش های مهاجرت به فنلاندروش های مهاجرت به کشورهای مختلف در چهارچوب قوانین منحصر به فرد خود است. اگر قصد مهاجرت دارید باید از شرایط مسیرهای مهاجرت آگاهی داشته باشید، که در این قسمت تمام روش های مهاجرت به فنلاند بررسی شده است:

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج
ازدواج یکی از آسان ترین روش های مهاجرتی به فنلاند محسوب می شود. اگر شخصی با فردی که تابعیت فنلاند را داشته باشد ازدواج کند، می تواند با ارائه عقدنامه به سفارت کشور خود برای اخذ ویزا اقدام نماید.

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج
یکی از شرایط مهم برای مهاجرت این است که متقاضیان باید به دولت فنلاند ثابت نمایند که ازدواج به صورت رسمی برگزار شده است و هدف از ازدواج شروع زندگی مشترک است. از دیگر شرایط مهم می توان به شغل و درآمد مناسب اشاره کرد، به طوری که در برابر هزینه های زندگی دچار مشکل نشوند.
ازدواج همجنسگرایان در این کشور کاملا قانونی است و دولت فنلاند مخالفتی در این زمینه ندارد. در این روش مهاجرتی به راحتی می توانید برای اقامت موقت اقدام نمایید اما اگر خواهان اخذ اقامت دائم در این کشور هستید بعد از گذشت 5سال می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

مهاجرت به فنلاند برای هنرمندان

مهاجرت به فنلاند برای هنرمنداندر این روش متقاضیان باید ثابت نمایند که در کشور مبدا، در یک مرکز آموزشی عالی تحصیل کرده اند و همچنین یک رزومه قوی متناسب با فعالیت های حرفه ای و هنری رشته تحصیلی خود فراهم کرده باشند. متقاضیان برای تامین هزینه های زندگی در فنلاند باید درآمد مناسبی داشته باشند، در این صورت پس از گذشت 4سال زندگی در فنلاند، برای اقامت دائم می توانند اقدام نمایند.

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد

مهاجرت به فنلاند از طریق تولدمهاجرت به فنلاند از طریق تولد کمی دشوار است و هر متقاضی نمی تواند ویزا این کشور را دریافت نماید، زیرا فنلاند برای اعطای تابعیت بر اساس قانون خون عمل می کند. اگر یکی از شرایط زیر را داشته باشید، تابعیت کشور فنلاند به فرزندنتان تعلق می گیرد:

  • پدر و مادر کوک هر دو شهروند فنلاند باشند
  • پدر قبل از تولد کودک فوت کرده باشد، اما تابعیت این کشور را داشته باشد
  •  در صورتی که پدر کودک فنلاندی باشد اما در خاک فنلاند حضور نداشته باشد، می تواند برای اقامت اقدام نماید

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل
متقاضیان بسیاری بخصوص ایرانیان خواهان تحصیل در فنلاند هستند. از سال 2017 تا به امروز تحصیل در فنلاند نیازمند پرداخت هزینه است. مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل یکی از معمول ترین روش مهاجرت است چرا که فنلاند هرساله تمایل به جذب افراد باهوش از کشورهای مختلف دارد. لازم به ذکر است تحصیل در فنلاند منجر به دریافت اقامت دائم نمی شود، اگر خواهان اخذ اقامت در این کشور هستید باید پس از فارق التحصیلی در رشته ی تحصیلی مرتبط، مشغول به کار شوید در این صورت می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری
سرمایه گذاری در فنلاند به دلیل ریسک پایین مصادره اموال و کنترل فساد، جزء امن ترین کشورها برای جذب سرمایه گذاران شناخته شده است. نکته ی قابل توجه این است که مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری برای اخذ اقامت بسته به نوع سرمایه گذاری کاملا متفاوت است و هر نوع سرمایه گذاری از جمله خرید ملک و یا خرید سهام که جزء پرسود ترین روش مهاجرت است منجر به دریافت اقامت نمی شود.

مهاجرت به فنلاند از طریق کار
کشور فنلاند به دلیل تراکم پایین جمعیت، هر ساله تقاضای نیروهای کاری متخصص از کشورهای مختلف نموده است. متقاضیانی که خواهان مهاجرت به فنلاند از طریق کار هستند، در صورت داشتن دعوت نامه کاری می توانند برای ویزا و اقامت در فنلاند اقدام نمایند. البته کسانی که در فنلاند تحصیلات خود را گذرانده باشند و در حوزه کاری مرتبط با رشته ی تحصیلی مشغول به کار باشند، می توانند برای اخذ ویزا و اقامت در فنلاند اقدام نمایند. در صورتی که متقاضیان موفق به اخذ اقامت کاری شدند باید ثابت نمایند که از نظر مالی توانایی حمایت از خانواده یعنی همسر و فرزندان زیر 18سال را دارند که در این صورت می توانند همراهان خود را به فنلاند دعوت نمایند

اقامت فنلاند

اقامت فنلاند و  اخذ تابعیت در این کشور طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با اطلاع از قوانین و شرایط اقامت، می توانید از روش های قانونی مانند سرمایه گذاری، تحصیل و... اقدام به اخذ اقامت فنلاند نمایید.
در حالت کلی قبل از ورود به کشور فنلاند می بایست با مراجعه به کنسولگری برای اقامت و ویزا درخواست خود را اعلام نمایید. اشخاصی که در کشورهای اتحادیه اروپا هستند، بدون نیاز به داشتن ویزا می توانند وارد کشور فنلاند شوند.

اقامت فنلاند
اشخاصی که جزء شهروندان اتحادیه اروپا هستند به طور آزادانه می توانند در فنلاند ادامه تحصیل دهند و مشغول به کار شوند.
با توجه به تغییرات قوانین از سال 2003 به بعد، فنلاند تابعیت دوگانه را نیز قبول می کند. اشخاصی که تابعیت کشور فنلاند را اخذ نموده اند و خواهان اخذ تابعیت یک کشور دیگر هستند، بدون هیچ مشکلی در کشور فنلاند می توانند اقدامات لازم را انجام دهند.
آن دسته از افرادی که قبل از سال 2003 تابعیت فنلاند را از دست داده اند، می توانند مجدد اقدام نمایند و کسانی که تمایل دارند تابعیت فنلاند را سلب نمایید در صورتی امکان پذیر است که ثابت نمایند تابعیت یک کشور دیگر را دارند.

سخن آخر...
مهاجرت به فنلاند و بررسی برخی از روش های مهاجرت به این کشور مورد بررسی قرار گرفته است. فنلاند یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت شناخته شده است. برای اطلاع از دیگر روش های مهاجرت، به بخش های مرتبط سایت 724 مراجعه نمایید.