تحصیل در فنلاند و شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی


مهاجرت به کشور فنلاند از طریق تحصیل، از جمله روش‌های محبوب مهاجرت به فنلاند به شمار می‌رود. فنلاند یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا را در اختیار دارد. دانشگاه‌های این کشور از اعتبار جهانی بالایی برخوردار هستند. سیستم آموزشی این کشور به عنوان بهترین سیستم آموزش جهان در سال 2012 انتخاب شده است. در حال حاضر 11500 دانشجوی بین المللی از 100 کشور جهان، در این کشور تحصیل می‌کنند. توجه به نیاز بازار کار، پرداختن به تجارت و صنعت و آموزش مهارت های عملی توامان با مهارت های تئوری، از دلایل کیفیت بالای تحصیل در فنلاند و محبوبیت میان دانشجویان بین الملل است. از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به فنلاند، عدم نیاز به دانش زبان فنلاندی است. برای تحصیل در فنلاند نیازی به دانستن زبان فنلاندی یا ارئه مدرک زبان فنلاندی ندارید. 300 رشته در دانشگاه‌های فنلاند به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم قوانین مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل و هزینه‌ها و مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند را مورد بررسی قرار دهیم. شاید برای شما سوال باشد که آیا پس از تحصیل می‌توانیم اقامت یا تابعیت فنلاند را اخذ کنیم؟ پاسخ این سوال و سوالات دیگر شما در این مطلب گرد آوری شده است.


شرایط مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل در مقاطع مختلف

از طریق تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی می توان به فنلاند مهاجرت کرد.

تحصیل رایگان در فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل در مدارس

تحصیل در مقطع مدارس از 7 سالگی شروع می‌شود. تحصیل در مدارس در فنلاند رایگان و مانند سایر کشورهای اروپایی اجباری است. تحصیلات در مقطع دبستان 9 سال طول می‌کشد و شامل 3 دوره 3 ساله است. در فنلاند در 19 سالگی افراد دیپلم می‌گیرند و می‌توانند برای ورود به دانشگاه آماده شوند. آموزش در مدارس فنلاند به زبان‌های فنلاندی یا سوئدی انجام می‌شود. همچنین به دانش آموزان زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود. اگر مایل باشید که کودکان خود را برای تحصیل به مدارس فنلاند اعزام کنید، باید در یکی از مدارس بین المللی مانند:
مدرسه بین المللی هلسینکی
مدرسه بین المللی کی لو (kielo internation school)
مدرسه ابتدایی و متوسطه کالوساریKulossari elementary and secondary school
ثبت نام کنید. معمولا مدرسه دانش آموز یا دولت فنلاند سرپرسی دانش آموز را به عهده می‌گیرند. شهریه ثبت نام در مدارس فنلاند به صورت سالیانه بین 4600 تا 16000 یورو متغییر است. اگر برای تحصیل دانش آموز مدارس شبانه روزی انتخاب شود، این مبلغ سالیانه بین 10000 تا 15000 خواهد بود. لازم به ذکر است که برای پذیرش در مدارس، دانش آموز باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد. مصاحبه‌های مدارس با دانش آموز پیش از اخذ پذیرش از طریق اسکایپ و به زبان انگلیسی خواهدبود. دانش آموز باید بتواند به زبان انگلیسی صحبت و خود را معرفی کند. توجه داشته باشید، در صورت اخذ ویزای دانش آموزی، دانش آموز به صورت انفرادی وارد فنلاند می‌شود؛ و امکان اخذ ویزای همراه از این طریق وجود ندارد. والدین دانش آموز صرفا با ویزای توریستی میتوانند وارد فنلاند شوند. 

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند به زبان‌های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی انجام می‌شود. تحصیل به زبان فنلاندی برای دانشجویان رایگان است. اما برای تحصیل به زبان انگلیسی ناگزیر به پرداخت شهریه هستید. شهریه سالانه دوره کارشناسی در فنلاند 8 تا 10 هزار یورو است. تحصیل در دوره کارشناسی در فنلاند نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد؛ اما با داشتن آیلتس بالای 6 شانس خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی بالا می‌برید. برای اخذ پذیرش در دوره کارشناسی ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در آزمون سراسری مهم است. در فنلاند 50 مرکز آموزش عالی فعالیت دارند، که شامل 14 دانشگاه جامع، 6 موسسه آموزش عالی تخصصی و 30 دانشگاه پلی تکنیک است. دانشگاه‌های پلی‌تکنیک آموزش‌های حرفه ای و کاربردی برای ورود سریع‌تر به بازار کار ارائه می‌دهند. دوره کارشناسی در فنلاند 3 تا 4 ساله است و در این مدت باید 120 واحد درسی بگذرانید.

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی ارشد در فنلاند یک دوره حداکثر 2 ساله است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند به زبان‌های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی انجام می‌شود؛ که فقط تحصیل به زبان فنلاندی رایگان است. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد مستلزم ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 ، ارائه رزومه تحصیلی قوی، سابقه کاری مرتبط با تحصیلات و همچنین مدرک کارشناسی حداقل 3 ساله هستید. همچنین ارائه مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های سراسری ایران یا دانشگاه آزاد با معدل بالای 14 در پذیرش یا عدم پذیرش شما اهمیت ویژه‌ای دارد. توجه داشته باشید، گپ تحصیلی شما برای اخذ پذیرش در دوره کارشناسی ارشد مورد توجه است. این گپ میان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد نباید بیشتر از 5 سال باشد.
 در حین تحصیل به زبان انگلیسی، زبان‌های فنلاندی و سوئدی نیز به دانشجویان آموزش داده می‌شود؛ و در صورت تسلط کافی دانشجو می‌تواند ادامه تحصیل خود را به زبان فنلاندی و به صورت رایگان ادامه دهد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند حدودا 10000 یورو است.

شرایط سنی تحصیل در فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل در مقطع دکتری

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل در دوره دکتری، مانند دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد نیازمند دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فنلاند است. پیش شرط‌های اخذ پذیرش در مقطع دکتری از فنلاند موارد زیر هستد:
1.مدارک تحصیلی معتبر در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
2.مدرک آیلتس زبان انگلیسی با نمره 7
3.ارائه رزومه علمی قوی و مقالات معتبر ISI دانشجو
4.ارائه انگیزه نامه قوی برای تحصیل دکتری در فنلاند
5.پیدا کردن استاد راهنما در دانشگاه‌های فنلاند، مکاتبه و دریافت تاییدیه از وی
پس از دریافت پذیرش تحصیلی دکتری از فنلاند شما به مدت 3 تا 5 سال به تحصیل در این مقطع می‌پردازید. تحصیل در دوره دکتری در فنلاند به دو صورت عمومی و تحقیقاتی است؛ که انتخاب هر کدام، هزینه مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل در دوره دکتری را تعیین می‌کند. در دکتری عمومی دانشجو به تحقیقات در رشته خود مشغول می‌شود؛ و می‌تواند هزینه‌های مربوط به تحصیل و تحقیقات را از دانشگاه دریافت کند. اما در دکتری تحقیقاتی هزینه تحصیل و تحقیقات بر عهده شخص دانشجو است.

مزایای مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل 

مهاجرت و تحصیل در فنلاند مزایای فراوانی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می کنیم:
1) امکان تحصیل در با کیفیت‌ترین دانشگاه‌های اروپایی
2)امکان اخذ پذیرش دانشگاه‌های فنلاند در تمام طول سال
3) امکان اشتغال به کار پس از تحصیل در فنلاند
4) دریافت اقامت فنلاند از طریق تحصیل
5)امکان دریافت ویزای شنگن و سفر به سایر کشورهای اروپایی

مدارک لازم برای مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

1.فرم تکمیل شده دریافت ویزای تحصیلی فنلاند
2. ارائه نامه پذیرش از دانشگاه‌های فنلاند
3.ارائه نامه گواهی تمکن مالی
4.پاسپورت با مدت اعتبار بالا
5.بیمه درمانی
6.ترجمه تمام مدارک تحصیلی و ریز نمرات به زبان انگلیسی یا فنلاندی

در پایان...
مهاجرت به فنلاند از طریق کار و شرایط تحصیل در فنلاند و نحوه اخذ اقامت فنلاند در این مقاله به صورت علمی زیر نظر کارشناسان مهاجرت 724 بررسی شد. فنلاند یکی از پیشرفته‌ترین و برترین کشورها، برای تحصیل و زندگی در سطح دنیا شناخته شده است. اگر قصد دارید در فنلاند اقامت دائم دریافت نمایید و مشغول به کار شوید می‌توانید از روش مهاجرت به فنلاند از طریق کار نیز اقدام نمایید.