مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان یکی از بهترین روش های مهاجرت به اروپا محسوب می شود. کشور یونان در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است و از لحاظ مقیاس با کشور انگلستان برابری می کند. آب و هوا در کشور یونان در فصل های تابستان و زمستان به ترتیب بسیار گرم و سرد است.

مهاجرت به یونان
به دلیل پیشرفت زیرساخت های اقتصادی، متقاضیان زیادی کشور یونان را برای مهاجرت انتخاب نموده اند. می توان گفت حدود 25% از جمعیت این کشور مهاجرین هستند که در حال حاضر جزء شهروندان این کشور به شمار می آیند.
آتن پایتخت یونان و یورو واحد پول رسمی این کشور است. به دلیل وجود آثار باستانی منحصر به فرد، تورسیت های بسیاری این کشور را به عنوان مقصد نهایی برای گردشگری انتخاب می نمایند.
در این نوشتار به بررسی دقیق انواع راه های مهاجرت پرداخته شده است، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مزایای مهاجرت به یونان از روش های مختلف

مزایای مهاجرت به یونان از روش های مختلف

  • نزدیکی از لحاظ جغرافیایی به ایران
  • پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی
  • امکان سفر به کشورهای اروپایی
  • امکان اشتغال پس از فارق التحصیلی
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر
  • اخذ اقامت یونان برای ورود به کشورهای استرالیا و کانادا

روش های مهاجرت به یونان

روش های مهاجرت به یونان

روش های مختلفی برای مهاجرت به یونان وجود دارد، در این نوشتار سعی کرده ایم تا به بررسی مهمترین و کارآمدترین روش های مهاجرتی بپردازیم:

مهاجرت به یونان از طریق کار
مهاجرت به یونان از طریق کار یکی از روش های مهاجرت به این کشور محسوب می شود. اگر قصد کار کردن در این کشور را دارید و جزء اتباع اتحادیه اروپا هستید، باید مجوز کار یونان را داشته باشید.
برای اخذ مجوز کار باید از سوی کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت نمایید، سپس با برگزاری مصاحبه ای بین متقاضی و کارفرما، در صورت تایید با مراجعه به سفارت یونان در کشور مبدا، برای اخذ ویزا درخواست خود را اعلام نمایید.
به دلیل زمان بر بودن پروسه اخذ ویزا، ممکن است کارفرما زیاد منتظر متقاضی نماند و شخص دیگری را جایگزین نماید و یا حتی منصرف شود.
اگر در یونان یک پیشنهاد کاری داشته باشید و یا از طریق ویزای جست و جوی کار وارد این کشور شده باشید، می توانید اقامت یونان از طریق کار را اخذ نمایید و لذت یک زندگی دلچسب با درآمدی مناسب را تجربه کنید.

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل
مهاجرت به یونان از طریق تحصیل یکی دیگر از روش های مهاجرت است که از این طریق می توانید اقامت یونان را اخذ نمایید. طبق قوانین، تحصیل در یونان تا سن 15سالگی اجباری است.
بعد از گذراندن دوره ی متوسطه، شخص در صورت اثبات توانایی مالی به دولت یونان و یا با پرداخت کامل شهریه به دانشگاه، می تواند با انتخاب رشته ی تحصیلی مورد علاقه اش وارد دانشگاه شود و به مدت 4سال دوره ی کارشناسی را بگذراند و مدرک خود را دریافت نماید.
آن دسته از افرادی که تمایل دارند در مقطع کارشناسی ارشد شرکت نمایند، طی مدت 2سال فرصت دارند تا این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند.
تحصیل در دانشگاه های یونان به زبان یونانی است و تنها در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی تدریس می شود.

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری
سرمایه گذاری در یونان یکی از سودآورترین روش های مهاجرت محسوب می شود. اگر قصد سرمایه گذاری در کشوری امن را دارید، یونان به عنوان برترین کشور شناخته شده است که خطر مصادره اموال در این کشور نزدیک به صفر است. اگر تمایل به اخذ اقامت این کشور را دارید، با داشتن ویزای طلایی یا Golden visa بعد از گذشت 5سال سرمایه گذاری در این کشور، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.
از روش های مختلفی مانند ثبت شرکت در یونان و یا خرید ملک در یونان، می توانید سرمایه گذاری را با مبلغ 250هزار یورو آغاز نمایید.

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج
مهاجرت به یونان از طریق ازدواج یکی از روش های سریع برای اخذ اقامت این کشور محسوب می شود. در مرحله ی اول زوجین باید ثابت نمایند که هدف از این ازدواج، فقط زندگی مشترک است و ازدواج با عشق و علاقه صورت گرفته است و برای اثبات باید مدارکی همچون گواهی ازدواج، مدارک هویتی، گواهی مجرد بودن هر دو شخص و یا گواهی طلاق و یا فوت همسر قبلی را به سفارت یونان تحویل دهند تا باقی مراحل طی شود.
به طور کلی اگر همسر شخص اقامت دائم، موقت و یا تابعیت یونان را داشته باشد متقاضی می تواند از طریق اتحاد خانواده برای پیوستن به همسر و فرزندان زیر21 سال خود اقدام نماید.
در صورتی که ازدواج طرفین به مدت 3 سال برقرار باشد و به طور میانگین 6ماه در کشور یونان حضور داشته باشند، می توانند اقامت خود را به مدت 5سال تمدید کنند.

مهاجرت به یونان از طریق تولد
مهاجرت به یونان از طریق تولد یکی دیگر از روش های مهاجرت به یونان است. در حالت کلی اگر پدر و مادر کودک تابعیت یونان را داشته باشند در صورتی که کودک در خارج از کشور یونان به دنیا آمده باشد تابعیت یونان به کودک تعلق می گیرد.
از آن جایی که یونان بر اساس قانون خون عمل می کند، اگر پدر و مادر کودک اقامت کوتاه مدت این کشور را داشته باشند حتی اگر کودک در خاک این کشور به دنیا آمده باشد، به کودک اقامت یونان تعلق نمی گیرد و والدین باید حداقل اقامت 5ساله این کشور را داشته باشند.
در نهایت بعد از گذشت 5سال زندگی در یونان اگر فرزند تازه متولد شده باشد، والدین می توانند برای اخذ پاسپورت اقدامات لازم را انجام دهند

سخن آخر...
مهاجرت به یونان، روش های مهاجرت به یونان و اخذ اقامت از روش های مختلف، در این مقاله به صورت علمی زیر نظر کارشناسان سایت مهاجرت 724 مورد بررسی قرار گرفته است. اگر نیازمند اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از روش های مهاجرتی مانند مهاجرت به یونان از طریق تحصیل، مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری و... هستید به بخش های مرتبط سایت مهاجرت724 مراجعه نمایید.