اقامت یونان از طریق کار؛ ویزای کاری یونان

اقامت یونان از طریق کار به چه صورت است؟ آیا از روش های اخذ اقامت کاری در یونان آگاه هستید؟ شرایط کار در یونان چگونه است؟ در این نوشتار به بررسی عمیق اقامت یونان پرداخته شده است، لطفا تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.
کشور یونان در جنوب شرقی اروپا و شبه جزیره بالکان قرار گرفته است و از شرق با ترکیه و از شمال با بلغارستان مرز مشترک دارد. می توان گفت تقریبا یک پنجم از جمعیت نیروهای کار یونان را مهاجرین تشکیل داده اند که در بخش های مختلف مانند کشاورزی و یا ساخت و ساز فعالیت می کنند.

اقامت یونان از طریق کار
کار در یونان یکی از روش های مطمئن برای دست یابی به اقامت این کشور است. در سال های اخیر شرایط اخذ ویزای یونان بخصوص برای ایرانیان کمی دشوار شده است، از این رو متقاضیانی که تمایل به کار در یونان را دارند، به دو صورت می توانند اقدام نمایند:
حالت اول) شخص متقاضی باید در کشور یونان job offer داشته باشد و این به این معنی است که کارفرما به مدت 3ماه شغل مورد نظر خود را در کشور یونان آگهی می کند در صورتی که فرد مورد نظر یافت نشد، کارفرما به مدت 3ماه اما این بار در اتحادیه اروپا آگهی مورد نظرش را منتشر می کند و اگر بازهم فرد مورد نظر یافت نشد، آن گاه متقاضی در خارج از اتحادیه اروپا می تواند شغل خود را دریافت نماید.
در صورت تایید کارفرما، با داشتن اقامت 1ساله می توانید وارد این کشور شوید و اگر قرارداد کاری خود را تمدید کنید، می توانید اقامت کاری خود را نیز تمدید نمایید و اگر این فرآیند به مدت 5سال به طول انجامید در این صورت مجاز به اخذ اقامت دائم در یونان هستید.
حالت دوم) شخص جویای کار می تواند از طریق ویزای جست و جوی کار یا Job Seeker  وارد کشور یونان شود و شغل مورد نظر خود را جست و جو نماید، در صورت یافتن شغل مورد نظر شخص متقاضی می تواند خانواده اش را به یونان بیاورد و درخواست خود را برای اخذ اقامت کاری مطرح نماید. اما در صورتی که شخص موفق به یافتن شغل مورد نظرش نشد، باید به کشور خود بازگردد و مجددا اقدام نماید.
نکته قابل توجه این است که شهروندان حوزه اتحادیه اروپا بدون هیچگونه محدودیتی می توانند در یونان مشغول به کار شوند و اقدام به اخذ اقامت کاری نمایند، اما شهروندان خارج از اتحادیه اروپا با محدودیت هایی مواجه می شوند، به همین علت حتما باید ویزای جست و جوی کار یونان را اخذ نمایند.
در نهایت اگر قصد دارید که از طریق ویزای جست و جوی کار که ویزای نوع D نامیده می شود اقامت یونان را اخذ نمایید، به مدت یک ماه فرصت دارید تا اطلاعات خود را به اداره ی پلیس یونان تحویل دهید. در صورت تایید شغل مورد نظر و اثبات تامین هزینه های زندگی، می توانید همسر و کودکان زیر 18سال خود را به یونان بیاورید.

مدارک لازم جهت اقامت یونان از طریق کار

  • دو قطعه عکس 6*4
  • گواهی بیمه سلامت و بهداشت
  • مدارک جهت اثبات پرداخت هزینه های مورد نیاز
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری قوی
  • سند یا اجاره نامه خانه در کشور یونان
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • فرم تکمیل شده اقامت یونان
  • کپی از صفحات گذرنامه

طبق آخرین آمار، تعداد زیادی از شهروندان یونان مشغول به کار هستند زیرا این کشور از کیفیت بالای کاری برخوردار است و برای کارگران و کارمندان ماهر و غیرماهر یک مکان مناسب برای کار محسوب می شود. 
میزان حقوق دریافتی نیروی کار در یونان به دو صورت ماهیانه و ساعتی محاسبه می شود. مبلغ حقوق ساعتی برابر با هر یک ساعت کاری است و مبلغ حقوق ماهیانه در یک تاریخ مشخص پرداخت می شود.
آن دسته از متقاضیانی که می خواهند در یونان درخواست کار دهند باید فرم مربوط به درخواست کار را از یک شرکت معتبر یونانی دریافت نمایند و آن را به صورت تایپ شده پر کنند.

در انتها...
اقامت یونان از طریق کار و شرایط آن به طور علمی مورد بررسی قرار گرفت. اگر تمایل به اخذ اقامت کاری یونان هستید پیشنهاد می کنیم با دقت این نوشتار را که زیر نظر کارشناسان سایت مهاجرت 724 گردآوری شده است، مطالعه نمایید، همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به یونان از طریق تحصیل را مطالعه نمایید.