سرمایه گذاری در دانمارک و بررسی انواع روش های آن

 

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری  

دانمارک که به پادشاهی دانمارک شهرت دارد کشوری در حوزه اسکاندیناوی است.این کشور به واسطه معروف بودن از لحاظ سطح کیفی زندگی و احساس خوشبختی و شادی شهروندان، برای مهاجران محبوبیت زیادی دارد. دانمارک 5 میلیون جمعیت و 43 هزار متر مربع مساحت دارد. زبان رسی مردم زبان دانمارکی است که جز سخت ترین زبان ها به شمار می آید. واحد پول دانمارک کرون و پایتخت آن شهر کوپنهاگ است.

کشور دانمارک به تایید بانک جهانی یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری محسوب می شود. دولت دانمارک سیاست های اقتصادی خود را برای جذب سرمایه گذاران در پیش گرفته است. رشد اقتصادی بالا، شفافیت اقتصادی و عدم فساد اداری از مهم ترین ویژگی های مثبت دانمارک در جذب سرمایه گذاران به شمار می رود.

در این مقاله می خواهیم روش های سرمایه گذاری در دانمارک همچنین امکان مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری را بررسی کنیم. سعی کرده ایم تمام سوالات شما در زمینه مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری را پاسخ دهیم. اگر قصد سرمایه گذاری در دانمارک را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در دانمارک

 

انواع روش های سرمایه گذاری در دانمارک

 سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید ملک تجاری یا مسکونی امکان پذیر است؛ اما مهاجرت به دانمارک از طریق خرید ملک یا اقامت دانمارک از طریق خرید ملک امکان پذیر نیست. فقط افرادی اجازه قانونی خرید ملک در دانمارک را دارند که اقامت دائم داشته باشند یا 5 سال به صورت متوالی در دانمارک زندگی کرده باشند. تنها کشورهای معدودی در اروپا امکان مهاجرت از طریق خرید ملک را دارند که شامل اسپانیا، یونان، پرتغال و ... است. هزینه های خرید ملک در دانمارک با توجه به ملک مورد نظر و منطقه متفاوت است. هزینه خرید ملک در مناطق شهری بر حسب متر بین 16500 تا 50000 کرون و خارج از شهر بین 13000 تا 36000 کرون است.

سرمایه گذاری در دانمارک از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از راه های مهاجرت به دانمارک از طریق ثبت شرکت انجام می شود. ثبت شرکت در دانمارک به دو صورت آنلاین و حضوری است. پروسه ثبت آنلاین حدود دو ساعت و حضوری دو الی سه هفته زمان می برد. در ثبت شرکت به صورت آنلاین نیاز به حضور اولیه شخص در دانمارک نیست و از این نظر مقرون به صرفه تر است. 

 در  روش مهاجرت از طریق ثبت شرکت متقاضی، همسر و فرزندان زیر 18 سال ویزای 3 ساله دریافت می کنند. سرمایه مورد نیاز برای ثبت و تاسیس شرکت بر حسب نوع شرکت تعیین می شود. در صورت سود ده بودن تجارت و تمدید اقامت بعد از 5 سال امکان گرفتن اقامت دائم وجود دارد. لازم به ذکر است که برای ثبت شرکت حتما باید با تبعه دانمارک شریک باشید و 51 درصد سهام شرکت به نام تبعه دانمارک باشد.

 سرمایه گذاری در دانمارک از طریق کارآفرینی

با ارائه یک طرح نوآورانه کارآفرینی به اداره بین المللی کار و اشتغال دانمارک می توانید از طریق کارآفرینی به دانمارک مهاجرت کنید. داشتن یک طرح تجاری با بیزنس پلن قوی، سود ده و همسو با نیاز بازار دانمارک میتواند دولت دانمارک را برای اعطای ویزا به شما متقاعد کند. سرمایه اولیه شما برای عملی کردن طرح تجاری برای اخذ ویزای کارآفرینی اهمیت ندارد؛ ولی باید تمکن مالی برای خود و همراهان را به سفارت ارائه کنید. در این روش فرد متقاضی ویزای کارآفرینی دانمارک و همراهانش اقامت 2 ساله دریافت می کنند.

با توجه به اینکه برای ارائه طرح تجاری نیاز به مجوز ورود به دانمارک را دارید،  میتوانید از ویزای توریستی استفاده کرده یا طرح خود را به صورت آنلاین برای اداره بین المللی کار و اشتغال دانمارک ارسال کنید.

اگر طرح تجاری شما به صورت گروهی ارائه می شود توجه کنید که نباید بیش از 3 نفر در گروه شما باشند .

 سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید اوراق قرضه

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در دانمارک خرید اوراق قرضه دولتی است. خرید اوراق قرضه به دو روش انجام می شود؛ سرمایه غیر قابل برگشت و سرمایه قابل برگشت. خرید اوراق قرضه با سرمایه قابل برگشت به این صورت است که شما مبلغی که دولت دانمارک تعیین کرده را پرداخت کرده و پس از مدتی که تعیین شده مثلا 5 سال، اصل سپرده بدون سود را دریافت می کنید. پس از پرداخت مبلغ توسط متقاضی اقامت مادام العمر به شخص و همراهانش داده می شود. در خرید اوراق قرضه با سرمایه غیر قابل برگشت شما مبلغ تعیین شده را به دولت دانمارک پرداخت کرده و اقامت دائم و همیشگی دانمارک را دریافت می کنید؛ اما مبلغ سپرده پرداخت شده به شما بازپرداخت نمی شود.

اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

 

مزایای مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری 

1. سرمایه گذاری در دانمارک امن، معتبر و سوده ده است و جز روش های سریع و آسان مهاجرت به دانمارک است.

2. مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری مشمول محدودیت سنی نیست.

3. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در دانمارک امکان اخذ اقامت دانمارک و سفر به کشورهای حوزه شنگن و بیش از 145 کشور دنیا را فراهم می کند.

4. با اخذ اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری می توان برای همسر  و فرزندان متقاضی نیز اقامت گرفت.

5. مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری امکان دسترسی به بازارهای متنوع جهانی را برای متقاضی فراهم می کند.

6. اخذ اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری امکان بهره مند شدن از امکانات رفاهی و درمانی در دانمارک و سایز کشورهای اروپا را به متقاضی می دهد.

7. مهاجرت به دانمارک از راه سرمایه گذاری به اسناد رسمی کسب و کار در کشور مبدا و مهارت و دانش زبانی شخص بستگی ندارد.

8. با گرفتن اقامت دانمارک از راه سرمایه گذاری از تحصیل رایگان در دانشگاه های  دانمارک و دانشگاه های برتر اروپا برخوردار می شوید.

9. مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری زندگی امن با ثبات اقتصادی به شما هدیه می دهد.

 

معایب مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری

1. عدم امکان اخذ اقامت با خرید ملک در دانمارک

2. کمبود نیروی کار در دانمارک

3. مالیات بر درآمد بالا در دانمارک

4. هزینه های بالای زندگی و خرید خانه یا شرکت