سرمایه گذاری در ترکیه‌‌؛ چرا و چگونه؟

سرمایه گذاری در ترکیه و شرایط سرمایه گذاری در این نوشتار به صورت علمی بررسی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع روش های سرمایه گذاری در ترکیه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شرایط سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در هر کشوری می تواند ریسک های مخصوص به خودش را داشته باشد، برای این که یک سرمایه گذاری موفقیت آمیزی را تجربه کنید بهتر است تمام جنبه های مثبت و منفی را در نظر بگیرید.
در سال های گذشته برای اخذ اقامت ترکیه، سرمایه گذاران باید مبلغ 1 الی 3 میلیون دلار را سرمایه گذاری می کردند، اما این مبلغ در سال های اخیر بین 250 تا 500 هزار دلار آمریکا تغییر کرده است.
روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد که متقاضیان با در نظر گرفتن شرایط می توانند مناسب ترین روش را انتخاب نماید.

سرمایه گذاری در ترکیه
قوانین سرمایه گذاری در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار آسان است، از طرفی اقتصاد این کشور پررونق و روبه رشد است و سرمایه گذاران به راحتی می تواند به بازارهای اروپا و آفریقای شمالی دسترسی داشته باشد از این رو بسیاری از سرمایه گذاران بخصوص ایرانیان ترکیه را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند.
سرمایه گذاری در ترکیه یکی از بهترین روش ها برای دستیابی به اقامت و تابعیت این کشور است، با داشتن پاسپورت ترکیه می توانید از مزایای شهروندی بهره مند شوید و بدون هیج محدودیتی به کشورهای مختلف سفر کنید.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

از مزایای سرمایه گذاری در کشور ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدت زمان اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه معمولا بین 3 تا 6 ماه است
  • امکان سفر بدون ویزا به 148 کشور دنیا و 26 کشور حوزه شنگن
  • اعتبار پاسپورت ترکیه 10 سال است و امکان تمدید نیز وجود دارد
  • بهره مندی از خدمات درمانی و تحصیل رایگان
  • عدم نیاز به سلب تابعیت قبلی
  • وجود استانداردهایی برای سرمایه گذاری در ترکیه

انواع روش های سرمایه گذاری در ترکیه

در این بخش انواع روش های سرمایه گذاری زیر نظر کارشناسان سایت مهاجرت 724 بررسی شده است، متقاضیان می توانند با در نظر گرفتن شرایط مناسب ترین روش سرمایه گذاری را انتخاب نمایند.

انواع روش های سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک
خرید ملک در ترکیه یکی از روش های سرمایه گذاری برای دستیابی به اقامت و تابعیت این کشور است.
حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای خرید  ملک 250هزار دار آمریکا ارزیابی شده است، در نظر داشته باشید که پس از خرید ملک حداقل تا سه سال نباید اقدام به فروش ملک نمایید.
خبر خوب این است که در این روش سرمایه گذاری امکان خرید ملک با مبالغ کمتر نیز وجود دارد برای مثال با داشتن حداقل 60 هزار دلار نیز می توانید اقدام به خرید ملک نمایید اما به شخص سرمایه گذار تنها یک اقامت 3 ساله از نوع توریستی تعلق می گیرد.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی
اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در سپرده بانکی امکان پذیر است. در این روش ابتدا باید مبلغ 500هزار دلار آمریکا در یکی از بانک های ترکیه سرمایه گذاری کنید به مدت سه سال از آن برداشت نکنید.
سرمایه گذاری در این روش از سود بسیار بالایی برخوردار است و ریسک بسیار پایینی دارد.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام
خرید سهام یکی دیگر از روش های دستیابی به اقامت و تابعیت ترکیه است. در این روش باید مبلغ 500هزار دلار آمریکا سهام خریداری کنید و این مبلغ را در حساب ترکیه به مدت 3سال ذخیره نمایید. توجه داشته باشید که این نوع سرمایه گذاری باید توسط وزارت صنایع و فناوری تایید شده باشد زیرا سرمایه گذاری از طریق خرید سهام تحت نظارت وزارت صنایع کشور ترکیه خواهد بود.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
طبق قوانین جدید در کشور ترکیه کارفرمایان درصورت استخدام 50شهروند ترکیه ای می توانند اقامت این کشور را اخذ نمایند. در این روش متقاضیان باید یک طرح تجاری سودآور به وزارت کار ترکیه ارائه دهند، در صورت تایید طرح تجاری سودآور سرمایه گذاران می توانند با حداقل مبلغ 2600دلار آمریکا اقدام به ثبت شرکت در ترکیه نمایند.

 

اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارید می توانید با در نظر گرفتن شرایط، بهترین روش سرمایه گذاری را انتخاب نمایید، تا از این طریق تابعیت ترکیه را برای خود و خانواده تان(همسر و کودکان زیر 18 سال) اخذ نمایید.

در انتها...
سرمایه گذاری در ترکیه از روش های مختلف در این نوشتار شرح داده شد. بهتر است قبل از اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه این نوشتار را به دقت بررسی نمایید و با در نظر گرفتن توصیه های لازم یک سرمایه گذاری موفق و سودآور را تجربه کنید.