ثبت شرکت در قبرس؛ هزینه + مزایای ثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت در قبرس و روش های اخذ اقامت در قبرس شمالی در این مقاله مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
آیا ثبت شرکت در قبرس موجب اخذ اقامت و تابعیت می شود؟میزان نرخ مالیات در کشور قبرس چگونه است؟در این مقاله سعی کرده ایم که پاسخگوی تمام سوالات شما عزیزان باشیم، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شرایط ثبت شرکت در قبرس

کشور قبرس در شمال دریای مدیترانه قرار گرفته است. مساحت این کشور حدود 10 هزار کیلومتر مربع است و بالغ بر 2میلیون نفر جمعیت دارد. قبرس به دو قسمت شمالی (قبرس ترک نشین) و قسمت جنوبی (قبرس یونانی) تقسیم شده است.
قبرس جزء اتحادیه اروپا است از این رو واحد پول رسمی این کشور یورو و شهر زیبای نیکوزیا پایتخت آن است. کشور قبرس محصولاتی از قبیل محصولات کشاورزی، محصولات صنعتی و... را به سایر کشورها نیز صادر می کند.
در سال های اخیر قبرس به دلیل رشد اقتصادی بالا و دارا بودن نیروی های کار ماهر و تحصیل کرده، سرمایه گذاران زیادی را از سوی کشورهای مختلف به خود جذب کرده است. 

شرایط ثبت شرکت در قبرس
روش های بسیاری برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که ثبت شرکت یکی از راه های پرسود برای سرمایه گذاری محسوب می شود.
متقاضیانی که هدفشان از ثبت شرکت دستیابی به اقامت است باید بگوییم که این روش سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت دائم نمی شود و برای اخذ اقامت باید از طریق خرید ملک یا گلدن ویزای قبرس اقدام نمایند.
در روش گلدن ویزا متقاضی باید 300 هزار یورو و در روش خرید ملک در قبرس متقاضی باید ملکی با ارزش 2میلیون یورو را خریداری نماید تا از این طریق به اقامت و پاسپورت قبرس دست یابند.

هزینه ثبت شرکت در قبرس

هزینه ثبت شرکت در قبرس با توجه به نوع شرکت کاملا متفاوت است اما هزینه ثبت شرکت برای شرکت های مبتدی حدود 171 هزار یورو محاسبه شده است.
سرمایه گذاران در نظر داشته باشند که علاوه بر سرمایه اولیه برای ثبت شرکت، هزینه های جانبی دیگری را مانند استخدام حسابدار، افتتاح حساب بانکی و ... را باید در نظر بگیرند.
در نهایت متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در قبرس را دارند باید حداقل 250 هزار یورو برای شروع این کار مد نظر قرار دهند.

مزایا ثبت شرکت در قبرس

  • عضویت در اتحادیه اروپا
  • کیفیت بالای زندگی
  • نرخ پایین مالیات 
  • امکان زندگی در کشورهای اروپایی

معایب ثبت شرکت در قبرس

  • عدم عضویت قبرس در کشورهای حوزه شنگن
  • بالا بودن میزان سرمایه گذاری
  • وجود تنش های بین قبرس شمالی و قبرس جنوبی
  • عدم امکان اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت در قبرس

متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در قبرس را دارند باید پس از راه اندازی یک مدیر عامل، یک منشی و یک بازپرس استخدام نمایند و از همه مهم تر اساسنامه شرکت است که وظایف هر کدام از مدیران و مسئولان در این اساسنامه باید مشخص شده باشد.

مراحل ثبت شرکت در قبرس

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در قبرس

  • پرکردن پرسشنامه و فرم های مربوطه
  • انتخاب نام شرکت
  • ارائه پاسپورت با 3سال اعتبار
  • ارائه گواهی اشتغال به کار
  • ارائه طرح تجاری سود آور و تایید توسط اداره بازرگانی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

برای ثبت شرکت در قبرس باید یک طرح تجاری سودآور پیشنهاد دهید که این طرح علاوه بر منحصر به فرد بودن باید تمام برنامه ی کاری شرکت در آن مشخص شده باشد همچنین این طرح باید در اقتصاد کشور قبرس تاثیر گذار باشد.
قبل از ثبت شرکت باید به رشد اقتصادی و تورم قبرس توجه داشته باشید. به طور کلی کشورهایی که دارای نرخ تورم کمتر از 2 هستند شرایط مناسبی را دارند.
نرخ بیکاری در قبرس از مهمترین شاخص های تاثیر گذار در ثبت شرکت محسوب می شود. درصد نرخ بیکاری هر چقدر کمتر باشد نشان دهنده این است که مشاغل در این کشور دارای وضعیت مناسبی هستند.

سخن آخر...
در این مقاله سعی بر این داشته ایم تا روش های سرمایه گذاری از جمله ثبت شرکت در قبرس را برای شما عزیزان به طور کامل شرح دهیم. با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد، ثبت شرکت در قبرس منجر به اخذ اقامت نخواهد شد و سرمایه گذارانی که هدفشان اخذ اقامت دائم در این کشور است باید از طریق خرید ملک یا گلدن ویزای قبرس اقدام نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.