کار در قبرس (نحوه اخذ ویزای کاری قبرس)

کار در قبرس،شرایط اخذ اقامت کاری،میزان درآمد در این کشور و روش های کاریابی در این مقاله به طور کامل بیان شده است.
آیا از مشاغل مورد نیاز قبرس آگاهی دارید؟میزان حقوق در مشاغل مختلف با توجه به رشد اقتصادی این کشور چگونه است؟آیا مهاجرت کاری به قبرس موجب اخذ اقامت و تابعیت می شود؟برای دریافت پاسخ سوالات خود مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

شرایط کار در قبرس

کشور قبرس در شرق دریای مدیترانه واقع شده است. جزیره قبرس جزء سومین جزیره در میان جزیره های مدیترانه است. این کشور به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم بندی شده است.

شرایط کار در قبرس
ترکی و یونانی زبان رسمی قبرس و یورو واحد پول این کشور است. قبرس شامل 6 استان است که از مهمترین آن ها می توان به لارناکا و نیکوزیا(پایتخت قبرس) اشاره نمود. در ادامه به بررسی کار در قبرس و روش های اخذ اقامت می پردازیم.

نرخ بیکاری در قبرس

نرخ بیکاری در هر کشور بسیار تعیین کننده است. پایین بودن نرخ بیکاری نشان دهنده این است که، شانس افراد برای یافتن شغلی که مد نظر دارند بیشتر خواهد بود.
نرخ بیکاری در کشور قبرس در سال2016 افزایش و در سال 2002 کاهش یافته است. البته در حال حاضر میزان نرخ بیکاری قبرس در مقایسه با آلمان و اتریش بسیار زیاد است.

مشاغل مورد نیاز در قبرس

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام مهاجرت کاری به قبرس باید مد نظر قرار دهید این است که آیا در حرفه و شغلی که تخصص دارید جزء مشاغل مورد نیاز این کشور است یا خیر.
اغلب کشورها در برخی از مشاغل دچار کمبود نیروی کار شده اند، از این رو سالانه مشاغل مورد نیاز کشور را منتشر می کنند و از متقاضیانی که در شغل های مربوطه تخصص دارند دعوت به همکاری می شود.
در صورت فعالیت در یکی از شغل های مورد نیاز قبرس امکان تمدید اقامت کاری نیز وجود دارد.

نحوه کاریابی در قبرس

برای کار در کشور قبرس بهتر است در یکی از مشاغل مورد نیاز این کشور مشغول به کار شوید، علاوه بر این باید به یکی از زبان های یونانی، ترکی استامبولی و یا زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید.
پس از اخذ ویزای کاری متقاضی باید شغل مورد نظر را جست و جو کند و با صاحب کار خود قراردادی عقد نماید. پیدا کردن صاحب کار به دو صورت امکان پذیر است. شخص متقاضی می تواند با سفر به قبرس از طریق ویزای توریسی و ارائه رزومه کاری به کارفرمایان شغل مناسب خود را جست و جو نماید و یا از طریق موسسات کاریابی در قبرس اقدام نماید.

اخذ ویزای کاری قبرس

کیفیت بالای کار و زندگی در قبرس باعث شده است تا متقاضیان بسیاری این کشور را برای مهاجرت کاری انتخاب نمایند. افرادی که عضو اتحادیه اروپا هستند بدون نیاز به ویزا می توانند در این کشور مشغول به کار شوند، اما متقاضیان که عضو اتحادیه اروپا نیستند برای کار در کشور قبرس باید ویزای کاری اخذ نمایند.
متقاضیان می توانند با مراجعه به سفارت قبرس با ارائه مدارک هویتی و پیشنهاد کاری از سوی کارفرما و با در نظر گرفتن شرایط اقدام به اخذ یکی از ویزاهای کاری زیر نمایند:

  • ویزای کاری برای کارآفرینی
  • ویزای کاری برای کارآموزی
  • ویزای کاری برای شرکت های بین المللی
  • ویزای کاری برای شرکت های عمومی

اخذ ویزای کاری قبرس

توجه داشته باشید که قبرس برای اعطای تابعیت و اقامت بسیار سختگیرانه عمل می کند. متقاضیانی که خواهان اخذ اقامت دائم در این کشور هستند باید 5 متوالی در قبرس زندگی کنند، در نهایت بعد از گذشت 7سال امکان اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور نیز وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای کار در قبرس

متقاضیانی که قصد دارند در این کشور مشغول به کار شوند باید مدارک زیر را به سفارت قبرس تحویل دهند. البته در نظر داشته باشید که مدارک هر متقاضی با توجه به نوع ویزای کاری کاملا متفاوت است.

مدارک عمومی برای اخذ ویزای کاری به شرح زیر است:

  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه رزومه کاری قوی مناسب با رشته تحصیلی
  • ارائه بیمه نامه
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • ارائه قرارداد کاری بین متقاضی و کارفرما

سخن آخر...
کار در قبرس شرایط اخذ ویزای کار در قبرس در این مقاله به طور کامل بیان شده است. شرایط ایده آلی که در کشور قبرس حاکم است باعث جذب عده ای زیادی از متقاضیان برای کار و زندگی شده است. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید می توانید مقاله تحصیل در قبرس را نیز مطالعه کنید.