مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه و روش های مهاجرت به این کشور در این نوشتار مورد بررسی علمی قرار گرفته است. قبل از مهاجرت به ترکیه بهتر است از روش های مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت در این کشور مطلع شوید و با آگاهی کامل اقدام به مهاجرت نمایید.

مهاجرت به ترکیه
کشور ترکیه از لحاظ موقعیت جغرافیایی در بهترین وضعیت قرار گرفته است چرا که قسمتی از آن در قاره اروپا و بخشی از آن در آسیا قرار گرفته است و از شمال با دریای سیاه و از شرق با جمهوری آذربایجان و ایران محدود شده است.
آنکارا پایتخت ترکیه است که بزرگترین شهر آن نیز شناخته شده است. در حال حاضر کشور ترکیه بیشترین تعداد افراد مهاجر را به خود اختصاص داده است.

هزینه های زندگی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه با توجه به نوع سبک زندگی کاملا متفاوت است. به طور میانگین هزینه های هر فرد از 800 تا 2000 لیر در ماه متغیر است.

هزینه های زندگی در ترکیه
همچنین هزینه های زندگی در شهر های بزرگ و پایتخت این کشور نسبت به شهرهای کوچک تر آن بسیار متفاوت است.
برای کاهش هزینه ها بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی به جای وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید.

روش های مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه، با توجه به روش انتخابی شما برای مهاجرت متفاوت است. روش های مهاجرت به ترکیه عبارتند از :

روش های مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
در کشور ترکیه تحصیل از سن 7سالگی شروع و تا مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ادامه می یابد. تحصیل در مدارس دولتی این کشور کاملا رایگان است که به دو زبان ترکی استانبولی و انگلیسی نیز تدریس می شود.
اگر قصد مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل و تحصیل در دانشگاه های دولتی و یا خصوصی ترکیه را دارید به ترتیب باید مدرک YOS و SAT را ارائه دهید، سپس برای اخذ پذیرش اقدام نمایید. 
تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه به دو زبان ترکی و انگلیسی و در دانشگاه های دولتی فقط به زبان رسمی این کشور امکان پذیر است.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار
مهاجرت کاری به ترکیه یکی از بهترین روش ها برای اخذ اقامت این کشور محسوب می شود. متقاضیان عزیز در نظر داشته باشند که تسلط کافی به زبان ترکی استانبولی، امتیاز محسوب می شود چرا که یکی از پیش نیازهای اصلی برای استخدام است.
برای کار در ترکیه لازم است تا مراحل جست و جوی کار را با موفقیت پشت سر بگذرانید، سپس برای اخذ مجوز کاری از سوی وزارت کار ترکیه اقدام نمایید. در نهایت به شخص یک اقامت یک ساله تعلق می گیرد که در صورت تمدید قرارداد کاری، مدت اقامت نیز تمدید می شود.
به دلیل نرخ بیکاری بالا تنها دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکترا در صورت تمایل به کار در ترکیه، با ارائه مجوز کاری می توانند ساعاتی در هفته را مشغول به کار شوند.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری
یکی از راه های مهاجرت به ترکیه و دستیابی به اقامت این کشور ثبت شرکت در ترکیه و یا خرید ملک است. برای ثبت شرکت در ترکیه متقاضی باید 5نفر نیروی ترک را با پرداخت مالیات و بیمه استخدام نماید. در این صورت بعد از گذشت 5سال سرمایه گذار می تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید.
از دیگر روش های سرمایه گذاری در ترکیه می توان به خرید ملک اشاره نمود. اگر قصد دارید تا پاسپورت این کشور را اخذ نمایید، باید ارزش ملکی که خریداری می کنید معادل 250هزار دلار آمریکا باشد البته می توانید برای خرید ملک وام نیز دریافت نمایید.
به عبارت بهتر می توانید مبلغ 100هزار دلار را وام دریافت نمایید و مابقی را به صورت نقد پرداخت کنید. در نهایت بعد از گذشت 70 روز مجاز به اخذ پاسپورت این کشور خواهید بود.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج
برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج ابتدا باید ثابت نمایید که ازدواج تنها از روی عشق و علاقه صورت گرفته است، در غیر این صورت جرم محسوب می شود که ممکن است جریمه های مالی و زندان را نیز در پی داشته باشد.
همسر شخص متقاضی باید پاسپورت یا اقامت دائم ترکیه را داشته باشد تا پس از ازدواج از طریق همسرش بتواند اقامت را اخذ نماید. ابتدا یک اقامت 3 تا 5 ساله به وی تعلق می گیرد در صورت تداوم ازدواج متقاضی می تواند جهت اخذ اقامت دائم اقدام نماید.

مهاجرت به ترکیه از طریق تولد
طبق قوانین حاکم در همه کشور ها اخذ اقامت و تابعیت از طریق سیستم خاک و یا سیستم خون صورت می گیرد. اخذ تابعیت از طریق خاک در صورتی که کودک در خاک هر کشوری به دنیا آمده باشد اقامت و تابعیت به وی تعلق می گیرد اما کشورهای که بر اساس قانون خون عمل می کنند در صورتی اقامت و تابعیت به کودک تعلق می گیرد که والدین کودک اقامت آن کشور را داشته باشند.

اخذ تابعیت ترکیه

مراحل مهاجرت به ترکیه با اخذ تابعیت این کشور پایان می‌یابد. برای دستیابی به اقامت ترکیه می توانید از روش سرمایه گذاری یا ازدواج اقدام نمایید. آن دسته از متقاضیانی که از طریق ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت نموده اند، در صورت تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند.

اخذ تابعیت ترکیه
در کل برای اخذ تابعیت و اقامت باید تا مدت زمان مشخصی معمولا بین 5 تا 6سال در ترکیه زندگی کنید تا علاوه بر آشنایی با فرهنگ تاریخ این کشور به زبان ترکی استانبولی نیز تسلط کافی داشته باشید.

در پایان...
مهاجرت به ترکیه، انواع روش های مهاجرت به ترکیه و راه های اخذ اقامت و تابعیت در این مقاله زیر نظر کارشناسان مهاجرت 724 گردآوری شده است. اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها بررسی نمایید تا با ذهنیت کامل اقدام به مهاجرت نمایید.