مهاجرت به فرانسه

فرانسه کشوری مطرح در سیاست و اقتصاد جهان است که در غرب اروپا قرار گرفته است. این کشور با داشتن شرایط ایده‌آل زندگی مقصد مهاجرت بسیاری از مهاجران است. شاخص‌های بالای کیفیت زندگی، کیفیت بالای آموزش و بهداشت و درمان، در کنار اقتصاد پرقدرت، این کشور را مقصدی رویایی برای مهاجرت بدل کرده است. فرانسه با کشورهای آلمان، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا و بلژیک مرز مشترک دارد. این کشور پس از آلمان، با بیش از 67 میلیون نفر دومین کشور پر جمعیت اروپایی‌ست. پایتخت فرانسه شهر زیبا و دلفریب پاریس است.
از زمان‌های قدیم کشور فرانسه سیاست مرزی آزاد را دنبال می کند؛ اما تقاضاهای متعدد مهاجرت سبب شده قوانین مهاجرتی خاصی وضع کند. به همین دلیل شناخت راه‌های مهاجرت به فرانسه و قوانین مهاجرتی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت به فرانسه، بهتر است از تمامی راه‌های مهاجرت به این کشور اطلاع یابید. این امر باعث می‌شود تا بهترین و کم هزینه‌ترین راه را انتخاب نمایید. در این مسیر ما با شما همراه هستیم . کارشناسان مهاجرت 724 تمام تلاش خود را کرده‌اند تا راهنمای جامع مهاجرت به فرانسه را برای شما تهیه نمایند. لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مشاور مهاجرت به فرانسه

راه‌های مهاجرت به فرانسه

در مهاجرت به فرانسه مانند سایر کشورهای اروپایی 6 راه اصلی برای مهاجرت وجود دارد. روش‌های مهاجرت به فرانسه عبارتند از:

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

محیط آموزشی حرفه‌ای و کیفیت بالای آموزش عالی در این کشور، بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جذب می‌کند. مهاجرت تحصیلی به فرانسه شرایط ایده‌آلی برای تحصیل و کار حتی در سایر کشور‌های اروپایی به وجود می‌آورد.
هزینه‌های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل، بسیار پایین است. تحصیل به زبان فرانسوی در این کشور رایگان می‌باشد. برای پذیرش در دوره لیسانس دانشجو باید مدرک زبان فرانسه در سطح B2 ارائه دهد. البته این امکان فراهم شده که دانشجو دوره‌های زبان فرانسه را در خود این کشور بگذراند. این دوره‌ها حدود 7 یا 8 هزار یورور هزینه دارد. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد به زبان‌های انگلیسی و فرانسه انجام می‌شود و دانشجو حق انتخاب دارد. دانشجویان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته حق کار کردن دارند. 
دانشجویان پس از اتمام اقامت تحصیلی می‌توانند 12 ماه به جست و جوی کار بپردازند. در این مهلت 12 ماهه، اگر شغلی مرتبط با رشته خود بیابند، می‌توانند اقامت خود را به اقامت کاری تغییر دهند.
از جمله شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می‌توان به پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه، ارائه تمکن مالی 615 یورویی و بیمه درمانی 30 هزار یورویی اشاره کرد.

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش‌های مهم مهاجرت به هر کشور، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. بسیاری از کشورها برای هموار کردن مسیر سرمایه گذاری خارجی، به سرمایه گذاران امتیازاتی نظیر اقامت و تابعیت اعطا می‌کنند. کشور فرانسه هم از این قاعده مستثنی نیست. مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری از 3 روش امکان پذیر است:
1.سرمایه گذاری در فرانسه از طریق خرید ملک
خرید ملک به ارزش 350 هزار یورو، اقامت فرانسه و برخورداری از تمامی حقوق شهروندی این کشور را به متقاضی هدیه می‌دهد.
2.سرمایه گذاری در فرانسه از طریق ثبت شرکت
ثبت شرکت در فرانسه با ارائه یک بیزنس پلن قوی آغاز می‌شود. طرح تجاری شما باید همسو با نیازهای کشور فرانسه باشد. این امر ممکن است برای کسانی که در این کشور زندگی نکرده اند، دشوار باشد. برای ثبت شرکت در فرانسه میزان سرمایه خاصی در نظر گرفته نشده است. میزان سرمایه مورد نیاز با توجه به طرح تجاری شما محاسبه می‌شود. در این روش ابتدا ویزای 1 ساله و پس از گذشت 3 سال اقامت دائم به متقاضی اعطا می‌شود.
3.سرمایه گذاری در فرانسه از طریق خود حمایتی 
ویزای خود حمایتی فرانسه، یکی از روش‌های مهاجرت سرمایه گذاری محسوب می‌شود. مزیت این روش در آن است که سرمایه متقاضی صرفا برای دریافت ویزا گواهی می‌شود. یعنی نیازی به خروج و یا صرف سرمایه خود ندارید. ویزای خود حمایتی فرانسه اقامت دائم، افتتاح حساب و دریافت وام از کشورهای عضو پیمان شنگن و مزایای دیگر را برای متقاضی فراهم می‌کند. تمکن مالی برای شخص اصلی 40 هزار یورو، برای همسر 20 هزار یورو و برای هریک از فرزندان 10 هزار یورو است.

مهاجرت کاری به فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

مهاجرت کاری به فرانسه صرفا از طریق دریافت دعوتنامه شغلی از کارفرمای فرانسوی امکان پذیر است. برای ارسال دعوتنامه کاری به اشخاص خارج از اتحادیه اروپا، کار فرما باید مراحلی را طی کند. ابتدا باید آگهی شغلی موردنظر را 3 ماه در فرانسه منتشر کند. سپس در صورت یافت نشدن شخص مناسب، آگهی شغلی 3 ماه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر شود. در صورتی که باز هم فرد مناسبی برای جایگاه شغلی یافت نشد، کارفرما می‌تواند آگهی را برای سایر کشورها ارسال کند. اگر رزومه کاری شما مورد قبول کارفرما قرار گیرد، برای شما دعوتنامه ارسال می‌شود. با ارائه مدارک به سفارت فرانسه اقامت موقت 1 ساله دریافت می‌کنید. پس از 5 سال اقامت کاری در فرانسه می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

ازدواج یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کشور فرانسه محسوب می‌شود. ازدواج با یک تبعه فرانسوی یا کسی که اقامت دائم این کشور را دارد، منجر به اخذ اقامت خواهد شد. اگر ازدواج در سایر کشورها انجام شده باشد، نیاز است در کشور فرانسه نیز ثبت شود. البته برای جلوگیری از ازدواج‌های صوری جهت اخذ اقامت، قوانین خاصی برای آن وضع شده است. زوجین باید واقعی بودن ازدواج خود را با چند سال زندگی در کنار یکدیگر اثبات کنند. در این روش مهاجرت، ابتدا ویزای 1 ساله به متقاضی داده می‌شود. پس از 4 سال در صورت پایداری ازدواج، متقاضی می‌تواند برای دریافت اقامت دائم و تابعیت فرانسه درخواست دهد.برای درخواست تابعیت، آشنایی کامل با زبان فرانسوی، آشنایی با فرهنگ و مردمان این کشور، شروط اصلی هستند.

مهاجرت به فرانسه از طریق تولد

اعطای تابعیت کشورها به فرزندان از دو سیستم خاک و خون پیروی می‌کند. در سیستم خاک بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین،  صرف محل تولد، تابعیت به کودک داده می‌شود. در سیستم خون فقط به فرزندانی تابعیت داده می‌شود که والدین تابعیت آن کشور را داشته باشند. کشور فرانسه از سیستم خون پیروی می‌کند. یعنی در صورتی که والدین تابعیت فرانسوی یا اقامت دائم فرانسه داشته باشند، فرزند تابعیت می‌گیرد. در این سیستم محل تولد در اعطای تابعیت هیچ نقشی ندارد.

مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی

پناهندگی مسیری سخت و پرخطر برای مهاجرت است. مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی روش پر ریسکی است، که اصلا پیشنهاد نمی‌شود. پناهجویان برای پناهندگی به فرانسه، ابتدا باید وارد خاک این کشور شوند و سپس درخواست پناهندگی خود را اعلام کنند. دلایل پناهندگی شما باید مورد قبول مسئول پرونده باشد. در غیر این صورت پرونده شما رد خواهد شد. در طول پروسه پناهندگی شخص در کمپ‌های پناهجویان نگهداری می‌شود.

مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه

مزایای مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه و زندگی در این کشور مزیت‌های قابل توجه بسیاری دارد. زندگی در کشوری با فرهنگ و تاریخ درخشان، در کنار قدرت سیاسی اقتصادی آن، یکی از بزرگترین مزیت‌های مهاجرت به فرانسه است. شما با مهاجرت کردن به فرانسه :
1.از نظام آموزشی با بالاترین کیفیت بهره خواهید برد. 
2.خدمات درمانی عالی با هزینه‌های پایین استفاده می‌کنید.
3.از ثبات اقتصادی بازار بهره مند می‌شوید و می‌توانید سرمایه گذاری سود‌ ده داشته باشید.
4.از آب و هوای دلچسب و کم نظیر آن لذت می‌برید.
5. امکان سفر به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارید.
6.می‌توانید بایشرایط ساده‌تر ویزای آمریکا و انگلستان را دریافت کنید.

راحت‌ترین راه برای مهاجرت به فرانسه

شرایط افراد برای مهاجرت به فرانسه در انتخاب بهترین و راحت‌ترین راه برای مهاجرت بسیار موثر است. اما به طور کلی، در صورتی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستید، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بهترین راه برای شما محسوب می‌شود. این روش برای شما دو سر برد است. یعنی هم از مزایای سرمایه گذاری مطمئن برخوردار می‌شوید و هم اقامت دریافت می‌کنید. در صورتی که به دنبال روش ارزان برای مهاجرت به فرانسه هستید، مهاجرت از طریق تحصیل برای شما بهتر است.

هزینه‌های زندگی در فرانسه

یکی از موضوعات اساسی که پیش از مهاجرت باید مورد توجه قرار گیرد، هزینه‌های زندگی در کشور مقصد است. هزینه‌های زندگی در فرانسه بسته به نوع لایف استایل شخصی و محل زندگی متفاوت است. به طور مثال، زندگی در شهر پاریس هزینه‌های زیادی دارد. این شهر ششمین شهر گران قیمت اروپا محسوب می‌شود. پس بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای مهاجرت با هزینه‌های زندگی در فرانسه آشنا باشید. جدول زیر بخشی از هزینه‌های زندگی در کشور فرانسه را به صورت تقریبی در بر دارد:

کالا قیمت (به یورو) کالا قیمت (به یورو)
یک عدد نان  1.2 یک وعده غذا در رستوران معمولی 13
یک فنجان کاپوچینو 2.6 یک بسته سیگار  8
یک مک دونالد 8 یک روزنامه  1
پنیر  15 یک بلیت سینما  10
1 کیلوگرم سیب زمینی  1.6 آب معدنی نیم لیتری 0.6
12 عدد تخم مرغ  2.6 اینترنت  17
1 کیلوگرم استیک  12 یک لیتر بنزین 1.4
1 کیلوگرم سینه مرغ   10.5 یک بلیط رفت و برگشت پاریس-لیل با قطار سریع السیر 40