مهاجرت به گرینلند

کشور گرینلند، بزرگترین جزیره جهان، در آب‌های منجمد شمالی قرار دارد. بیشتر مساحت گرینلند با یخ پوشانده شده است؛ و با 56 هزار نفر جمعیت، کم تراکم‌ترین کشور دنیا محسوب می‌شود. گرینلند از نواحی خود گردان کشور دانمارک است و ارتباط نزدیکی با این کشور دارد. شهر نوک پایتخت گرینلند، کرون واحد پول رسمی و گرینلندی زبان مردم این کشور است. 
مهاجرت به گریلند به دلیل سخت گیری‌های دولت این کشور در ارتباط با مهاجر پذیری قدری دشوار بوده؛ اما رشد 3 درصدی مهاجرپذیری گرینلند در سال‌های اخیر، کم رنگ شدن سیاست سخت‌گیرانه در زمینه مهاجرت به این کشور را نشان می‌دهد. ایرانیان برای مهاجرت به گرینلند یا باید از روش‌های مهاجرت به گرینلند، که در ادامه گفته خواهد شد، استفاده کنند و یا ویزای شنگن اروپا دریافت نمایند.
روش‌های متفاوتی برای مهاجرت به گرینلند وجود دارد که هر کدام قوانین مخصوص به خود را دارند. این مقاله راهنمای مهاجرت به گرینلنداست. همه چیز درباره مهاجرت به گرینلند، روش‌های مهاجرت و ساده‌ترین راه برای مهاجرت به گرینلند را در این مطلب مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به گرینلند تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

بررسی روش های مهاجرت به گرینلند

معرفی بهترین روش های مهاجرت به گرینلند

برای مهاجرت به گرینلند می توان از روش‌ها زیر اقدام کرد:

آشنایی با مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به گرینلند

سرمایه گذاری در گرینلند به اذعان اکثر کارشناسان اقتصادی، سرمایه گذاری سود آور و مطمئنی به شمار می‌آید. یکی از دلایل سودآور بودن و کاهش درصد ضرر و زیان مالی در این کشور نرخ ثابت مالیات است. 
برای سرمایه گذاری در گرینلند لازم است که از موقعیت مالی بسیار خوبی برخوردار باشید. سرمایه و نقدینگی شما ضامن موفقیت در سرمایه گذاری در این کشور است.
سرمایه گذاری در گرینلند بیشتر در زمینه معدن انجام می‌گیرد و بسیاری از سرمایه گذاران پروژه‌های بزرگی در این زمینه را آغاز کرده اند.
سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در گرینلند، از دیگر روش‌های پرطرفدار مهاجرت به گرینلند در میان متقاضیان بین المللی، از جمله ایرانیان است.
جهت ثبت شرکت در گرینلند باید طرح اقتصادی قوی، پولساز و همسو با نیاز‌های کشور گرینلند ارئه دهید؛ و همچنین برای اجرای طرح خود از تمکن مالی خوبی برخوردار باشید. دولت گرینلند تمکن مالی شما را با بودجه مورد نیاز برای شروع فعالیت اقتصادی مورد نظر در این کشور مقایسه می‌کند؛ و سپس رای به ثبت یا عدم ثبت شرکت می‌دهد.
برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گریلند باید ضامنی داشته باشید که تمکن مالی شما را جهت زندگی در گرینلند گواهی دهد. در صورتی که ملکی در گرینلند خریداری کنید، پس از گذشت 5 سال می توانید اقامت دائم گرینلند را دریافت کنید.

 

آشنایی با مهاجرت کاری به گرینلند

مهاجرت کاری به گرینلند، مانند مهاجرت به سایر کشورها نیاز به متقاعد کردن کارفرمایان گرینلندی و داشتن پیشنهاد کاری در این کشور دارد. مهارت‌ها و تخصص فرد در حرفه خود و رزومه کاری موفق، برای کارفرمایان در گرینلند بسیار مهم است. اکثر شرکت‌ها و کارخانه‌ها و سایر محیط‌های کاری به دنبال افراد ماهر و متخصص هستند؛ و افراد با سطح مهارت پایین، عملا شانسی برای مهاجرت به گرینلند از طریق کار ندارند. به طور کلی مهاجرت از طریق کار به گرینلند روش آسانی نیست. همچنین در نظر داشته باشید که داشتن تمکن مالی خوب و اثبات آن در این روش نیز مورد توجه سفارت است.
شرایط مهاجرت به گرینلند برای مشاغل مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مشاغل مربوط به محیط زیست، تکنولوژی و کادر درمان و پزشکی مناسب‌تر و پر‌درآمد است.
 

آشنایی با مهاجرت تحصیلی به گرینلند

اخذ ویزای تحصیلی گرینلند از دیگر روش‌های مهاجرت به این کشور است. برای مهاجرت به گرینلند از طریق تحصیل نیاز به پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های این کشور دارید. پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های گرینلند کار آسانی نیست. برای اینکه شانس خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی بالا ببرید بهتر است موارد زیر را مد نظر قرار داده و انجام دهید:
1.رزومه تحصیلی خود را در شاخه‌های فیزیک،ریاضی و شیمی تقویت کنید. توجه کنید رزومه تحصیلی شما به دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بهتر است اطلاعات واقعی ارائه شود.
2.هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های گرینلند را بررسی کنید و با بودجه خود مطابقت دهید. در صورتی که تمکن مالی خوبی داشته باشید و بتوانید اثبات کنید که هزینه تحصیل و زندگی در گرینلند را می‌توانید پرداخت کنید، شانس شما برای دریافت پذیرش تحصیلی بالا می‌رود.
3.برخی دانشگاه‌های گرینلند بسیار سختگیر‌تر از سایرین هستند. اگر می‌خواهید شانس دریافت پذیرش تحصیلی گرینلند را افزایش دهید، از آن دانشگاه‌ها صرف نظر کنید.
تحصیل در دوره کارشناسی 4 سال، در دوره کارشناسی ارشد 2 سال و در دوره دکتری 3 سال به طول می‌انجامد. دروس در دانشگاه‌های گرینلند به زبان دانمارکی تدریس می‌شود. هزینه‌های تحصیل در گرینلند در دوره کارشناسی 45 تا 120 هزار کرون، در دوره کارشناسی ارشد 6 الی 16 هزار یورو است.

مهاجرت به گرینلند از طریق ویزای کار
 

مهاجرت به گرینلند از طریق ازدواج

مهاجرت به گرینلند از طریق ازدواج با فرد دارای تابعیت این کشور امکان پذیر است. متقاضی مهاجرت 2 هفته پس از ورود به گرینلند باید ازدواج خود را رسمی کند و به ثبت برساند. برای دریافت اقامت از طریق ازدواج اثبات صوری نبودن ازدواج ضروری است. پس از گذشت 3 سال از زندگی مشترک، اگر متقاضی به زبان گرینلندی آشنایی داشته باشد، با فرهنگ و مردمان این کشور ارتباط بگیرد و در طی این مدت مرتکب خلاف یا جرمی نشده باشد، می‌تواند برای اقامت دائم گرینلند درخواست دهد.


مهاجرت به گرینلند از طریق تولد

همان طور که احتمالا می‌دانید اعطای تابعیت در کشور‌ها بر اساس دو اصل خون و خاک است. با توجه به سخت‌گیری‌های برای مهاجرت به گرینلند، واضح است که این کشور طبق قانون خون عمل می‌کند. اگر پدر و مادر تابعیت گرینلند را داشته باشند حتی اگر فرزندشان خارج از این کشور متولد شود، باز هم تابعیت گرینلندی خواهد داشت. در بعضی شرایط دیده شده است که دولت‌ها تابعیت را بر اساس قانون خاک نیز اعطا کرده اند. این شرایط بستگی به دولت گرینلند دارد و به صورت قانون همیشگی نیست. اگر پدر و مادر تابعیت گرینلندی نداشته، اما 5 سال مداوم در گرینلند زندگی کرده باشند، فرزندشان تابعیت گرینلند را دریافت خواهد کرد.


مهاجرت به گرینلند از طریق پناهندگی

مهاجرت به گرینلند از طریق پناهندگی، روشی پر خطر و با ریسک بالا است. گرینلند تنها به دو درصد از درخواست‌های پناهندگی پذیرش داده و این یعنی نهایت دشواری در گرفتن پناهندگی و پایین بودن شانس متقاضیان. اگر بتوانید ثابت کنید که جان و مال شما تا 80 درصد در کشور مبدا در معرض خطر است، شانس دریافت پناهندگی از گرینلند را دارید. 
به دلیل دشواری راه و پایین بودن شانس اخذ پناهندگی گرینلند، این روش برای مهاجرت به گرینلند اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

 

آشنایی با مهاجرت توریستی به گرینلند

ویزای توریستی گرینلند یک ویزای کوتاه مدت یک بار ورود یا سینگل است. مدت اعتبار این ویزای اغلب 90 روزه است و پس از آن افراد بایستی به کشور خود بازگردند. دریافت این ویزا به منزله سفر برای گشت و گذار در این جزیره است و طی این مدت شما مجوز کار نخواهید داشت. اگر مدت زمان تحصیل شما کمتر از 90 روز طول بکشد، میتوانید با ویزای توریستی به تحصیل بپردازید. در غیر این صورت باید ویزای تحصیلی گرینلند را دریافت کنید. مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای توریستی گرینلند عبارتند از: پاسپورت با 6 ماه اعتبار، گواهی تمکن مالی و مدارکی که نشان دهد قصد بازگشت به کشور خود را دارید. به طور مثال گواهی اشتغال به تحصیل، کار و ... . برای درخواست ویزای توریستی فرم مربوطه به همراه مدارک را باید تحویل سفارت دهید. مراحل مهاجرت و دریافت همه ویزاهای گرینلند از طریق سفارت دانمارک در تهران انجام می‌شود.

 

مهاجرت به گرینلند از طریق ویزای توریستی

 

ساده‌ترین راه برای مهاجرت به گرینلند

به طور کلی شرایط مهاجرت به کشور گرینلند کمی دشوار است. ساده‌ترین راه برای مهاجرت به گرینلند با توجه به شرایط افراد سنجیده و اعلام می‌شود. اما در میان راه‌های مهاجرت به گرینلند که پیش‌تر گفته شد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در گرینلند شاید روش ساده‌تری نسبت به سایر روش‌ها باشد.سرمایه گذاری از طریق خرید یا حتی اجاره ملک در گرینلند و یا ثبت شرکت در این کشور، از راه‌های مهم، ساده و تضمینی دریافت اقامت گرینلند هستند. علاوه بر این سرمایه گذاری در گرینلند دو سر برد است. اضافه بر دریافت اقامت برای خود و خانواده در این روش سود سرمایه گذاری شما در این کشور نیز قابل توجه خواهد بود.

هزینه‌های زندگی در گرینلند

گرینلند کشور گرانی است و هزینه‌های زندگی در آن بالاست. با وجود اینکه این کشور از دانمارک جدا شده اما هزینه‌های زندگی در آن مشابه دانمارک است. اگر زندگی در شهرهای بزرگ و صنعتی را انتخاب کنید، ماهانه حدودا 6 هزار کرون برای هزینه‌ها زندگی کنار بگذارید. در صورتی که زندگی در شهرهای کوچک را انتخاب کنید، این مبلغ مقداری کاهش پیدا می‌کند. از دیگر هزینه‌های قابل توجه برای زندگی در گرینلند اجاره خانه است. حدودا ماهیانه 7 هزار کرون باید برای اجاره بها پرداخت کنید. هزینه حمل و نقل و خدمات درمانی به نسبت سایر هزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر است.
هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط برای 2 نفر 357 کرون است. هزینه خرید یک دست لباس تابستانه 367 کرون تخمین زده شده است. هزینه تحصیل در گرینلند به نسبت دانمارک کم‌تر است اما امکانات تحصیلی گرینلند پایین‌تر است.
هزینه برخی کالاها به صورت نمونه در جدول زیر آورده شده است:

کالا‌ها قیمت (به کرون) کالا‌ها قیمت(به کرون)
یک بطری شیر یک لیتری 12.50 یک کیلوگرم سیب 27.50
یک قرص نان 500 گرمی 17.93 یک کیلوگرم پرتقال 25.50
یک شانه تخم مرغ 12 تایی 24.84 یک کیلوگرم سیب زمینی 16.50
یک بسته پنیر محلی 1 کیلوگرمی 111.42 یک عدد کاهو 20