مهاجرت به قبرس

کشور قبرس یکی از کشورهای زیبای جهان است که همه ساله عده ی زیادی از مهاجرین این کشور را برای زندگی و کار انتخاب می کنند. قبل از مهاجرت به این کشور ممکن است بسیاری از  متقاضیان سوالاتی از قبیل قوانین و شرایط مهاجرت به این کشور در ذهنشان شکل گیرد، با ما همراه باشید تا پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

شرایط مهاجرت به کشور قبرس

شرایط مهاجرت به قبرس

کشور قبرس جزء یکی از کشورهای اروپایی محسوب می شود و شهر زیبای نیکوزیا پایتخت آن است. این کشور به دو بخش ترک نشین(قبرس شمالی) و بخش یونانی نشین(قبرس جنوبی) نام گذاری شده است.
یونانی و ترکی زبان رسمی این کشور و یورو واحد رسمی پول قبرس است. این کشور یک میلیون صد هزار نفر جمعیت دارد که حدود 840 هزار نفر از این جمعیت در قبرس جنوبی زندگی می کنند.
قبرس جنوبی به عنوان یک مکان تفریحی برای اروپاییان محسوب می شود که هنگام تعطیلات به این کشور سفر می کنند. سیستم های مخابراتی قبرس بخصوص تلفن و اینترنت بسیار پیشرفته است و از لحاظ ساختار هوا و فضا و نیروی دریایی بسیار پیشرفته است.

روش های مهاجرت به قبرس

در این قسمت به برخی از روش های مهاجرت به قبرس می پردازیم:

روش هایی برای مهاجرت به قبرس
 

مهاجرت به قبرس از طریق کار

مهاجرت به قبرس از طریق کار یکی از روش های مهاجرت به این کشور محسوب می شود. برای کار در قبرس باید یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما داشته باشید که باید مورد تایید سازمان تامین اجتماعی این کشور نیز باشد در نهایت این پیشنهاد شغلی باید زیر نظر وزارت خانه امور مهاجرین بررسی و نظارت شود تا متقاضیان بتوانند ویزای کاری را اخذ نمایند.
ساعت کاری تمام وقت برای کارمندان حدودا 40 ساعت در هفته محاسبه شده است و حداقل حقوق یک کارمند حدود 2000 یورو در ماه است.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل یکی دیگر از کاربردی ترین روش های مهاجرت به این کشور است. متقاضیان برای تحصیل در قبرس باید جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند. در این کشور دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تحصیل نمایند.
از برترین دانشگاه های قبرس می توان نیکوزیا را نام برد. این دانشگاه از سطح علمی بالایی برخوردار است و مورد تایید کشور های برتر اروپا از جمله آمریکا و کانادا قرار گرفته است و شرایط تحصیلی منحصر به فردی را برای دانشجویان فراهم می کند.

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری را می توان جزء یکی از پرسودترین روش های مهاجرتی نام برد. همان طور که گفته شد کشور قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است و از آن جایی که قبرس جنوبی با قبرس شمالی اختلاف دارد هنوز عضو اتحادیه شنگن نشده است، از این رو با اخذ اقامت این کشور بدون داشتن ویزا نمی توانید به سایر کشورها سفر کنید اما در صورت اخذ پاسپورت قبرس می توانید بدون محدودیت به بیشتر کشورهای دنیا سفر کنید.
سرمایه گذاری در این کشور به دو روش خرید ملک در قبرس و ثبت شرکت امکان پذیر است. متقاضیان که خواهان سرمایه گذاری در قبرس هستند حداقل با سرمایه 2میلیون و 500هزار یورو می توانند اقدام به خرید ملک نمایند و از این طریق پاسپورت این کشور را اخذ نمایند.
اما آن دسته از متقاضیانی که خواهان ثبت شرکت در قبرس هستند حداقل باید مبلغ 60هزار یورو را سرمایه گذاری کنند و از این طریق اقامت دو ساله اخذ نمایند، در صورت فعال بودن شرکت و پرداخت هزینه بیمه و مالیات سرمایه گذار می تواند اقامت خود را تمدید نماید.

مهاجرت به قبرس از طریق تولد

از دیگر روش های مهاجرت می توان مهاجرت به قبرس از طریق تولد را نام برد. قبرس تحت تابعیت خون عمل می کند از این رو شرایط اخذ اقامت برای اتباع خارجی که می خواهند فرزندشان را در این کشور به دنیا بیاورند و تابعیت و پاسپورت قبرس را اخذ نمایند امکان پذیر نخواهد بود چرا که والدین کودک حتما باید ملیت قبرس را داشته باشند.

مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج

مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج جزء یکی از آسان ترین روش ها برای مهاجرت محسوب می شود. این کشور تحت قوانین اتحادیه شنگن عمل می کند از این رو جهت اخذ اقامت قبرس باید ازدواج به صورت رسمی و قانونی انجام شود و مورد تایید دولت این کشور واقع شود.
علاوه بر رسمی بودن ازدواج میزان درآمد زوجین نباید کمتر از 1000 یورو باشد همچنین داشتن خانه از دیگر شرایط مهم ازدواج در قبرس محسوب می شود. در کل اخذ اقامت و تابعیت از این طریق بسیار ساده است فقط کافی است شرایط ازدواج در ترکیه را داشته باشید در صورت دوام ازدواج پس گذشت 2سال، یک اقامت 3ساله به زوجین تعلق می گیرد.

تابعیت قبرس

برای اخذ تابعیت قبرس می توانید از طریق خرید ملک و ازدواج در قبرس اقدام نمایید. متقاضیانی که قصد خرید ملک در قبرس را دارند می توانند جهت اخذ اقامت، تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام نمایند.

اخذ اقامت و تابعیت قبرس

ازدواج در قبرس یکی دیگر از روش های اخذ تابعیت است. همانطور که بیان شد افراد خارجی می توانند با اتباع کشور قبرس ازدواج کنند و بعد از گذشت دو سال یک اقامت 3 ساله و بعد از آن اقامت دائم، تابعیت و پاسپورت این کشور را اخذ نمایند.

سخن آخر...
مهاجرت به قبرس از روش های مختلف و شرایط مهاجرت به این کشور به طور کامل شرح داده شد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایر روش های مهاجرت به قبرس از جمله مهاجرت به قبرس از طریق تولد... از بخش های مربوط در سایت ما دیدن کنید.